Klauzula informacyjna dotycząca polityki prywatności i ochrony danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej zwane RODO, informuję, że:
1.) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ZWIĄZEK NAUCZYCIELSTWA POLSKIEGO z siedzibą w Warszawie, przy ul. Smulikowskiego 6/8, 00-389 Warszawa, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000150507, NIP: 526-000-18-84, Regon: 001081029, działający w ramach swojej jednostki organizacyjnej: Związku Nauczycielstwa Polskiego ZG Hotel „Logos” Filia OUPIS, ul. Akademicka 4, 20-033 Lublin, dalej zwanego LOGOS Lublin
2.) W celu kontaktu z inspektorem ochrony danych, może Pani/Pan skorzystać z następujących możliwości:
a) elektronicznie na adres e-mail: iod@hotellogos.lublin.pl
b) listownie na adres: 20-033 Lublin, ul. Akademicka 4
c) telefonicznie pod nr tel. 81 533 03 66
3.) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
a) zawarcia i wykonania umowy o usługę hotelową, konferencyjną lub szkoleniową na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
4.) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko i wyłącznie podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa;
5.) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w celu realizacji umowy o świadczenie usług hotelarskich, konferencyjnych lub szkoleniowych oraz realizacji obowiązku przechowywania dokumentacji finansowo-podatkowej przez okres wynikający z art. 70 § 1 w zw. z art. 86 § 1 Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 800) tj. przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku;
6.) W związku z przetwarzaniem przez LOGOS Lublin danych osobowych, ma Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
b) sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c) do usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania,
d) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tym zakresie, chyba, że będziemy w stanie wykazać, że są one nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
e) przenoszenia swoich danych,
f) wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie;
7.) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy.
PROCEDURY OCHRONY DZIECI w Hotelu „LOGOS” w Lublinie
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH (SOM)
Mając na uwadze treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu
i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci,
w szczególności prawa do ochrony ich godności i wolności od wszelkich form krzywdzenia Hotel „Logos” w Lublinie przyjmuje niniejszy dokument, jako wzór zasad i procedur
w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w hotelu dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom.
Politykę ochrony dzieci w naszym hotelu będziemy realizować poprzez niniejsze zasady.
- Hotel „Logos” prowadzi swoją działalność z najwyższym poszanowaniem praw człowieka, w szczególności praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych
na krzywdzenie. - Hotel „Logos” uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.
- Hotel „Logos” w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie.
- Hotel „Logos” zobowiązuje się edukować personel na temat okoliczności wskazujących, że dziecko przebywające w obiektach sieci może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje.
- Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest identyfikacja dziecka przebywającego w obiekcie hotelowym i jego/jej relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w hotelu. Personel podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające
do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą znajduje się w obiekcie.
Procedura w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka
- Zawsze, kiedy jest to możliwe należy dokonywać identyfikacji dziecka i jego/jej relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w hotelu.
- W sytuacjach nietypowych i/lub podejrzanych, wskazujących na możliwe ryzyko krzywdzenia dziecka, identyfikacja jest obowiązkowo przeprowadzana
przez pracownika recepcji. Przykłady sytuacji mogących budzić podejrzenia znajdują się w Załączniku nr 1. - Aby dokonać identyfikacji dziecka i jego/jej relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w hotelu należy:
- Zapytać o dokument dziecka (dowód osobisty, paszport, legitymację szkolną)
i odnotować jego dane w rejestrze gości hotelowych. - Zapytać o relację dziecka w stosunku do osoby, z którą przybyło
do lub przebywa w hotelu. - W przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo dziecka
i osoby dorosłej należy zapytać o tę relację – osobę dorosłą oraz dziecko. Przykładowy schemat rozmowy z dorosłym i dzieckiem znajduje się
w Załączniku nr 2. - Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka, należy zapytać czy posiada dokument świadczący o zgodzie rodziców na wspólny wyjazd osoby dorosłej z dzieckiem (np. pisemne oświadczenie)[1].
- Jeżeli osoba dorosła nie posiada dokumentu zgody rodziców, należy poprosić
o numer telefonu wyżej wymienionych, aby zadzwonić
i potwierdzić przebywanie dziecka w hotelu z obcą osobą dorosłą za wiedzą
i zgodą rodziców/opiekunów prawnych.
- Zapytać o dokument dziecka (dowód osobisty, paszport, legitymację szkolną)
- W przypadku oporu ze strony osoby dorosłej, co do okazania dokumentu dziecka i/lub wskazania relacji należy wyjaśnić, że procedura służy zapewnieniu dzieciom korzystającym z Hotel „Logos” bezpieczeństwa i została opracowana
w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi działającymi w tym przedmiocie. - Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny, należy podziękować, za czas poświęcony na upewnienie się, że dziecko jest pod dobrą opieką i jeszcze raz podkreślić,
że procedura ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom. - W przypadku, gdy rozmowa nie rozwieje wątpliwości dotyczących podejrzenia wobec dorosłego i jego intencji skrzywdzenia dziecka, należy dyskretnie powiadomić przełożonego i pracowników ochrony (o ile są w tym czasie na terenie hotelu). Aby nie wzbudzać podejrzeń można np. powołać się na konieczność skorzystania ze sprzętów na tyłach recepcji, prosząc osobę dorosłą, aby poczekała wraz z dzieckiem w holu, restauracji lub innym miejscu.
- Od momentu kiedy pojawiły się pierwsze wątpliwości zarówno dziecko jak i osoba dorosła powinni być pod stałą obserwacją personelu i nie zostawać sami.
- Przełożony, który został powiadomiony o sytuacji, podejmuje decyzję o zawiadomieniu policji lub w razie wątpliwości przejmuje rozmowę z podejrzaną osobą dorosłą, w celu dalszych wyjaśnień.
- W przypadku, gdy rozmowa potwierdzi przekonanie o próbie lub popełnieniu przestępstwa na szkodę dziecka, przełożony zawiadamia o tym fakcie policję. Dalej stosuje się procedurę w przypadku okoliczności wskazujących na skrzywdzenie dziecka.
- W przypadku, gdy świadkami nietypowych i/lub podejrzanych sytuacji są pracownicy innych działów Hotel „Logos” powinni oni o tym niezwłocznie zawiadomić przełożonego, który zadecyduje o podjęciu odpowiednich działań.
- W zależności od sytuacji i miejsca przełożony weryfikuje na ile podejrzenie krzywdzenia dziecka jest zasadne. W tym celu dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji lub podejmuje decyzję o przeprowadzeniu interwencji
i zawiadamia policję.
Procedura w przypadku okoliczności wskazujących na skrzywdzenie dziecka
- Mając uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w hotelu jest krzywdzone, należy niezwłocznie zawiadomić policję, dzwoniąc pod numer 112 i opisując okoliczności zdarzenia. W zależności od dynamiki sytuacji i okoliczności, telefon wykonuje osoba, która jest bezpośrednim świadkiem zdarzenia (pracownik/przełożony). Jeśli zawiadamiającym jest pracownik, jednocześnie
o zdarzeniu informuje swojego przełożonego. - Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:
- dziecko ujawniło wobec pracownika fakt krzywdzenia,
- pracownik zaobserwował krzywdzenie,
- dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie
znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej,
- W tej sytuacji, należy uniemożliwić dziecku oraz osobie podejrzewanej o krzywdzenie dziecka oddalenie się z obiektu.
- W uzasadnionych przypadkach można dokonać obywatelskiego zatrzymania[2] osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji, należy trzymać tę osobę w osobnym pomieszczeniu z dala od widoku innych gości, pod nadzorem dwóch pracowników.
- W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka. Dziecko powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji.
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek) należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu policji.
- Po odbiorze dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące zdarzenia i na wniosek służb przekazać ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.
- Po interwencji należy opisać zdarzenie w dzienniku zdarzeń lub innym dokumencie przeznaczonym do tego celu.
Słowniczek:
Na potrzeby tego dokumentu zostało doprecyzowane znaczenie poniższych pojęć:
- Dziecko to każda osoba poniżej 18 roku życia.
- Obca osoba dorosła to każdy człowiek powyżej 18 roku życia, który nie jest dla dziecka jego rodzicem lub opiekunem prawnym.
- Krzywdzenie dziecka na potrzeby niniejszego dokumentu oznacza popełnienie na jego szkodę przestępstwa.
- Przestępstwo na szkodę dziecka – na szkodę dzieci mogą być popełnione wszystkie przestępstwa, jakie mogą być popełnione przeciwko osobom dorosłym, a dodatkowo przestępstwa, które mogą być popełnione wyłącznie przeciwko dzieciom
(np. Wykorzystywanie seksualne z art. 200 kodeku karnego[3]). Z uwagi na specyfikę hoteli, w których łatwo można uzyskać możliwość odosobnienia, przestępstwami,
do których najczęściej może dojść na ich terenie będą przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, w szczególności zgwałcenie (art. 197 kodeksu karnego), seksualne wykorzystanie niepoczytalności i bezradności (art. 198 kk), seksualne wykorzystanie zależności lub krytycznego położenia (art. 199 kk), seksualne wykorzystanie osoby poniżej 15 roku życia (art. 200 kk), grooming (uwiedzenie małoletniego za pomocą środków porozumiewania się na odległość – art. 200a kk). - Pracownikiem zatrudnionym do pracy z dziećmi, którego należy sprawdzić w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym jest każda osoba przyjęta do wykonywania tego typu obowiązków, w tym osoba zatrudniona w oparciu o umowę cywilnoprawną, praktykant, stażysta i wolontariusz, niezależnie od obywatelstwa i wieku tej osoby.
Załącznik nr 1: Przykłady sytuacji mogących budzić podejrzenia lub wskazywać na krzywdzenie dziecka
UWAGA! Wystąpienie niektórych wskaźników nie oznacza automatycznie, że dochodzi
do wykorzystywania małoletniego. Ważne jest, żeby zachować czujność i zwracać uwagę
na sytuacje, które mogą wzbudzić niepokój. Sytuacją niepokojącą będą również takie,
w których relacja osoby dorosłej i dziecka nie wydaje się swobodna i opiekuńcza.
RECEPCJA
Gość nie chce podać swoich danych osobowych ani danych dziecka. | Gość zabiera dziecko bezpośrednio do pokoju, sprawia wrażenie jakby nie chciał, żeby dziecko nawiązało kontakt z osobą pracującą w recepcji. |
Gość oświadcza, że nie ma dokumentów swoich i/lub dziecka; nie chce udzielić wyjaśnień. | Gość, który melduje się z dzieckiem zaprasza inne osoby, które nie są gośćmi hotelu, (osoby takie mogą pojawiać się na krótki czas). |
Gość płaci gotówką albo kartą prepaid. Płaci codziennie (nie wie na ile się zatrzyma), albo prosi kogoś innego, żeby opłacił nocleg. | Gość wynajmuje pokój na godziny, albo nie na cały dzień; lub wynajmuje pokój na bardzo długi okres. |
Gość przywozi ze sobą gadżety czy przedmioty, które mogą być przekazywane dzieciom, jako prezenty. | Gość, który przyjeżdża z dzieckiem nie ma bagażu albo przyjeżdża z bardzo małym bagażem (podręczna torba/aktówka). |
Gość pojawia się w hotelu z dzieckiem, z którym się wcześniej nie meldował w recepcji. | Gość zachowuje się wobec dziecka w sposób nacechowany seksualnie, a relacja między osobą dorosłą a dzieckiem nie wydaje się naturalna i opiekuńcza. |
Gość z dzieckiem wynajmuje pokój, w którym jest mniej łóżek niż meldowanych osób – np. łóżko małżeńskie dla osoby dorosłej. | Dziecko jest ubrane w sposób nieodpowiedni do pogody albo nieadekwatny względem osoby dorosłej, z którą przyjechało do hotelu. |
Podczas rejestracji, dziecko wydaje się niespokojne, zestresowane czy zmuszone do przebywania w hotelu z osobą dorosłą. | Dzieci sprzedające drobne przedmioty, albo żebrzące pod hotelem. |
Dziecko przychodzi do hotelu późno w nocy lub w czasie, kiedy powinno być w szkole. | Dziecko nie wie gdzie jest, albo pytane o cel podróży, podaje niespójne odpowiedzi. |
Podczas pobytu osoba dorosła i dziecko nie wychodzą na śniadanie, chociaż został | Osoby z zewnątrz, niezameldowane w hotelu, zdają się szukać klientów i coś im oferować (możliwe, że będą chciały pośredniczyć w przekazaniu kontaktów do dzieci). |
Gość dopytuje się o usługi seksualne dla dorosłych, w tym z młodymi osobami (np. zasłyszana rozmowa w barze czy restauracji). | Dzieci, które wydają się być bez opieki, proszą o jedzenie, napoje czy pieniądze. |
Wymiana gotówki pomiędzy osobą dorosłą a dzieckiem (wymiana może budzić podejrzenie przekazywania wynagrodzenia za usługi). | Dorosły podaje dziecku alkohol. |
Dzieci wydają się niespokojne, zdenerwowane i unikają kontaktu wzrokowego. | Dziecko nie ma dokumentu tożsamości, zdaje się być pod kontrolą osoby dorosłej. |
Osoba dorosła zachowuje się w sposób nacechowany seksualnie wobec dziecka – nie jest to naturalna i opiekuńcza relacja. | Dziecko i dorosły nie wychodzą przez kilka dni z pokoju. |
PRACOWNICY HOTELU
Wywieszka “Nie przeszkadzać” ciągle widoczna na drzwiach pokoju gdzie przebywają dzieci. |
Brak zgody na sprzątanie pokoju przez cały pobyt gościa.[4] |
Dużo banknotów/gotówki zauważonych w pokoju (może świadczyć o nielegalnych płatnościach). | Dzieci pozostawione bez opieki przez długi czas w pokoju lub w ogóle nie wychodzą z pokoju (np. donoszone jest im jedzenie). |
Zauważone w pokoju w dużej liczbie komputery, telefony komórkowe, czytniki do kart płatniczych i inne przedmioty. | Osoba dorosła i dzieci nieczęsto wychodzą z pokoju, prawie wcale nie wychodzą albo tylko w godzinach, kiedy mało gości przemieszcza się w hotelu. |
W pokoju znajdują się ubrania dziecięce albo zabawki, mimo, że dziecko nie zostało zarejestrowane w hotelu. | Osoby dorosłe, które nie są gośćmi hotelu, przebywają w lobby, zdają się obserwować okolicę i kontaktują z gościem hotelowym, który przyjechał z dzieckiem. |
Zauważona duża ilość alkoholu albo narkotyki w pokoju, w którym osoba dorosła zarejestrowała się z dzieckiem. |
W pokoju, gdzie osoba dorosła zarejestrowała się z dzieckiem/dziećmi, znajdują się prezerwatywy etc. zostawione w pokoju lub w łazience. |
Załącznik nr 2: Przykładowy schemat rozmowy z dorosłym i z dzieckiem podczas identyfikacji
Podczas rozmowy z osobą dorosłą należy zachować spokój, być uprzejmym
i cierpliwym.
Na początku rozmowy warto poinformować osobę dorosłą, że w Hotelu „Logos” obowiązują procedury ochrony dzieci i w związku z tym pracownik może zadać dodatkowe pytania, w celu weryfikacji danych dziecka.
Mogą zaistnieć sytuacje, w których osoba dorosła będzie czuła się niekomfortowo, wyrazi swój sprzeciw albo niezadowolenie. NIE MUSI to oznaczać, że jest ona potencjalnym przestępcą.
Przykład rozmowy z klientem:
«W naszym hotelu obowiązują procedury ochrony dzieci, w związku z tym, w momencie rejestracji prosimy o przedstawienie dokumentów tożsamości wszystkich osób będących gośćmi hotelowi. Czy dziecko ma przy sobie dokument tożsamości?» (legitymacja, paszport, inne).
Jeżeli dziecko nie posiada dokumentu lub po jego sprawdzeniu, nie ma pewności, że osoba dorosła jest prawnym opiekunem dziecka, możemy zadać poniższe pytania, które pomogą określić sytuacje:
Jak nazywa się dziecko, ile ma lat?
Czy jest Pan/Pani prawym opiekunem dziecka? lub Czy dziecko jest z Panem/ Panią spokrewnione?
Czy ma Pan/Pani zaświadczenie od opiekunów dziecka, że przebywa ono pod Pana/Pani opieką?
Czy ma Pan/Pani telefon do opiekunów dziecka, żebyśmy mogli to potwierdzić?
W jakim celu podróżuje Pan/Pani z dzieckiem?
Przykładowa rozmowa z dzieckiem:
Jak się nazywasz, ile masz lat? Gdzie mieszkasz?
Kim jest osoba, z którą przyszedłeś/przebywasz/podróżujesz?
Czy znacie się dobrze z tym Panem/Panią?
Gdzie są twoi rodzice? Chcielibyśmy się z nimi skontaktować – czy masz do nich numer telefonu?
Jeżeli dorosły odpowiada za dziecko, informujemy, że chcemy porozmawiać z dzieckiem. Jeżeli dorosły utrudnia kontakt z dzieckiem, możemy podkreślić, że w sytuacji, kiedy niemożliwe jest ustalenie tożsamości dziecka, będziemy musieli zawiadomić policję.
[1] W różnych miejscach rodzice są zobligowani do przygotowania takiego dokumentu, który poświadcza, że wydają oni zgodę na podróżowanie osoby nie będącej prawnym opiekunem z ich dzieckiem. Pytanie o taki dokument, ma uświadomić gościowi hotelu, że brak jakichkolwiek danych na temat powiązania jego z dzieckiem, z którym się melduje w hotelu nie jest prawidłowy/oczywisty. To również stanowi kolejny argument dla pracownika
do zadawania dalszych pytań służących ustaleniu czy w tej sytuacji nie dochodzi do krzywdzenia dziecka. Istnieje też możliwość, aby hotel na własne potrzeby stworzył wzór oświadczenia i informował o tym klientów, że dokument taki jest wymagany w przypadku meldowania się gości z dziećmi, którzy nie są ich rodzicami/prawnymi opiekunami. Taki dokument powinien zostać skonsultowany pod kątem RODO oraz innych regulacji obowiązujących na terenie obiektu.
[2] Art. 243. Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1375).
1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub w pościgu podjętym bezpośrednio
po popełnieniu przestępstwa, jeżeli zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.
Użyte w § 1 określenie „na gorącym uczynku” oznacza ujęcie sprawcy w toku realizacji którejkolwiek z form stadialnych przestępstwa (ale nie wykroczenia), tj. w fazie karalnego przygotowania, usiłowania lub dokonania. W praktyce najczęściej będzie to usiłowanie, jako że zatrzymanie z reguły udaremnia dokonanie czynu zabronionego. Do podjęcia czynności zatrzymania wystarczy dostrzeżenie samej tylko strony przedmiotowej przestępstwa. K. Dudka [w:] M. Janicz, C. Kulesza, J. Matras, H. Paluszkiewicz, B. Skowron, K. Dudka, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, wyd. II, Warszawa 2020, art. 243.
2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.
Wyjaśnienie: Hotel nie ma możliwości weryfikacji swojego podejrzenia na podstawie faktów czy dowodów,
od tego jest organ procesowy. W ust. 2 opisaliśmy sytuacje, kiedy zachodzi uzasadnione podejrzenie.
Do zatrzymania obywatelskiego nie jest konieczne wystąpienie dokonania czynu zabronionego (zatem „najścia” dorosłego w trakcie obcowania z dzieckiem), do zatrzymania wystarczające są formy stadialne czynu, zatem przygotowanie, usiłowanie, czy dokonanie. Zatrzymanie w momencie usiłowania (a zatem bezpośredniego zmierzania do dokonania czynu) jest jego zapobieżeniem. Usiłowaniem będzie już wynajęcie pokoju z dzieckiem.
[3] Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1138 z późn. zm.).
[4] Ze względu na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników obiektu, obsługa hotelowa może żądać dostępu do pokoju w każdej sytuacji, która będzie tego wymagała.